top of page

"אדמת קודש": המאשימים לא באמת עוזבים את נוורלנד

צמד המתלוננים מהסרט "לעזוב את נוורלנד" לא באמת רצו לעזוב את החווה המפורסמת. למעשה, הם מעולם לא עזבו אותה, לפחות בחיבתם אל המקום. הם חזרו לבקר וליהנות מהאחוזה וממרחביה במשך שנים בבגרותם. גם כאשר ג'קסון לא נכח בנוורלנד בעצמו הם התאמצו ליצור קשר עם מקורביו בכל פעם שרצו לבקר - רובסון אף ביקש לקיים שם את חתונתו.

האם מתקבל על הדעת שאדם שהוטרד מינית מתעקש להינשא עם בחירת ליבו במקום שבו טען שהוטרד במהלך כל ילדותו? האם מסוגל אותו אדם לחזור אחרי שנים ולצלם סרט רוחני על אדמת המקום ולכנות אותה "קדושה"?

"ווייד רובסון בנוורלנד: "תודה למייקל ג'קסון שנתן לנו להשתמש באדמתו הקדושה

"לעזוב את נוורלנד" ככל הנראה התיימר להצדיק את שמו. הסרט מתמקד רבות באחוזה הצבעונית של מלך הפופ ומתאמץ להכתים תודעתית את הגרסה הג'קסונית של "ארץ לעולם לא": לכל אורכו מופיעים שוב ושוב צילומי רחפן ותמונות של מתקני השעשועים לצד סיפוריהם המזעזעים של רובסון וסייפצ'אק על הטרדה מינית ממושכת שהתרחשה לכאורה על כל פיסת קרקע בשטחי האחוזה. מדבריהם של השניים עולה כי הזכרונות שלהם מנוורלנד מלווים בטראומות קשות וכאב רב שמעולם לא הצליחו לשכוח.


אך בטרם התביעות והצילומים לסרט, נוורלנד היתה לא פחות מ"אדמה קדושה" בעיניו של ווייד רובסון. כל כך קדושה שכאשר הוא רצה להתחתן עם בחירת ליבו, אמנדה, הוא ביקש לקיים את הטקס דווקא בחצר ביתו של מייקל ג'קסון. במרוצת השנים רובסון חזר שוב ושוב לבקר בנוורלנד- בין אם ג'קסון היה שם ובין אם לא. כשנשאל על המקום, הוא סיפר בהתרגשות: "זה כמו דיסנילנד, זה המקום הכי טוב בעולם!".


גרייס רווארמבה, שהיתה העוזרת האישית של ג'קסון והמטפלת של שלושת ילדיו, סיפרה במרץ 2019 על אותה בקשה הזויה של רובסון בתקופה שחברו היה שרוי בעיצומו של משפט ולפני גזר דין גורלי לחייו:


"האמביציה והאינטרסנטיות של משפחת רובסון לא ידעו שובע. מספר חודשים לפני שמייקל זוכה מכל אשמה ב-13 ביוני, 2005, הוא חזר הביתה מבית המשפט ואמר לי שאני אמורה לקבל שיחה מווייד. כשווייד התקשר ל[נוורלנד], האבטחה העבירו את השיחה לחדר של פריס [הבת של מייקל ג'קסון], שם מייקל ואני בילינו את רוב הזמן בהכנות ליום המחרת. שמתי אותו על רמקול, והוא סיפר שמייקל ייעץ לו להתקשר אליי ולברר אם הוא והארוסה שלו, אמנדה, יכולים לקיים את החתונה שלהם בנוורלנד בסתיו. הייתי המומה לגמרי מכמה שהבקשה היתה חסרת רגישות. מייקל ישב לידי. ווייד המשיך, 'את יודעת גרייס, נוורלנד כל כך מיוחדת בשבילי ובשביל המשפחה שלי. מייקל הוא כמו אבא בשבילי, וזה יהיה כל כך משמעותי עבורנו אם אמנדה ואני נוכל להתחתן בנוורלנד', אמרתי לווייד 'זה לא זמן טוב' והזכרתי לו שמייקל נמצא כרגע באמצע מאבק על חייו.

כמה ימים לאחר מכן, הייתי ביום סידורים בסנטה ברברה וג'וי [אמא של ווייד רובסון] התקשרה אליי עם אותה הבקשה [...] אני זוכרת שעניתי בתקיפות 'את ברצינות מצפה ממני לבקש ממייקל, ברגע זה -- תוך כדי המשפט -- אם אתם יכולים להשתמש בנוורלנד לחתונה של ווייד?' אחרי מספר רגעים של מתיחות ומבוכה, היא ויתרה וירדה מהקו.

...

למה שמישהו שטוען שעבר תקיפה מינית במשך שבע שנים ירצה לקיים את אחד האירועים הקדושים בחייו במקום בו הוא לכאורה עבר התעללות? [...] הדבר שאני עדיין לא מבינה זה למה ווייד המשיך לחזור ולהזמין את החברים והמקורבים שלו - מרצונו החופשי, שוב ושוב, גם בחייו הבוגרים - למקום בו הוא טוען שהוא לכאורה הותקף".

מרץ 2005: רובסון מגיע להעיד במשפט בליווי ארסותו

המילים שהשמיע רובסון באוזניה של רווארמבה בשבחו של ג'קסון, חזרו על עצמן גם בשנים שלאחר מכן.


כאמור, ביוני 2005, ג'קסון זוכה מכל אשמה והיה חופשי להמשיך בחייו. החוויות הקשות שג'קסון עבר בתקופת החקירה והמשפט "זיהמו" לדבריו את המקום שקרא לו בית: "אני לא אחיה שם שוב, אף פעם. אבקר בנוורלנד. עכשיו נוורלנד זה מבנה, זה כבר לא בית", סיפר בראיון בדצמבר 2003. מיד לאחר הזיכוי בבית המשפט, ג'קסון עזב את אחוזת נוורלנד ומעולם לא חזר אליה.


לעומתו, ווייד רובסון דווקא חזר שוב לנוורלנד - בשנת 2007. רובסון ואישתו אמנדה בדיוק התחילו למשוך את הקריירה שלהם לכיוון הפקה ובימוי של סרטים. הסרט הראשון (והיחיד) שיצרו ביחד היה "WITHIN", סרט באורך קצר שצולם בנוורלנד: "בחורה צעירה עם הרס עצמי שמרשה לעצמה לחוות התעוררות". צפו בקליפ מאחורי הקלעים של הסרט:

במסך הכתוביות המופיע בסרט, ווייד ואמנדה כתבו הקדשה למייקל ג'קסון: "אנחנו מודים למייקל ג'קסון, שאיפשר לנו להשתמש באדמה הקדושה שלו". השניים הודו גם לגרייס רווארמבה: "שגרמה לזה לקרות".

מתוך כתוביות הסרט של ווייד ואמנדה רובסון
ווייד ואמנדה רובסון בנוורלנד - 2007

אפילו הלוגו של חברת ההפקות של הזוג (בשימוש עד שנת 2012) עוצב בהשראת צילום של אחד העצים בנוורלנד בסרט

WITHIN/LIGHT TREE PRODUCTIONS LOGO

ווייד רובסון וג'יימס סייפצ'אק ביקרו בנוורלנד מספר פעמים הן בתקופת הילדות שלהם וגם כמבוגרים - ברוב הפעמים ג'קסון לא נכח באחוזה (לפי העדויות של ווייד וג'וי רובסון). כשהיה בן 18, גם סייפצ'אק צילם סרט בנוורלנד - למעשה, רוב התמונות של האחוזה בסרט "Leaving Neverland" הגיעו מאותם צילומים בשנת 1996 (כולל התמונות של תחנת הרכבת בה טען שהוטרד שלוש שנים לפני שנבנתה).

סייפצ'אק מצלם סרט בנוורלנד, 1996

לקריאה נוספת


לעזוב את נוורלנד - הסיפור שלא סופר

המניע הכספי: תחקיר מקיף על מצבם הכלכלי של רובסון וסייפצ'אק

לא סגורים על הסיפור: סתירות בין "לעזוב את נוורלנד" לתביעות של השניים בבית המשפט



מקורות:


Michael Jackson's Former Nanny Defends Him Following Allegations in Leaving Neverland

Jackson Interview Transcript Interview With Ed Bradley On '60 Minutes'

237 views0 comments
bottom of page